Mark Levinson No. 512
Odtwarzacz CD/SACD
Nowy Poziom Realizmu
No. 512 jest doskonałym, stereofonicznym odtwarzaczem płyt CD i SACD. Zaprojektowany, aby pełnić rolę podstawowego źródła w każdym najbardziej zaawansowanym systemie audio, No. 512 może być podłączony bezpośrednio do jednego lub więcej wzmacniaczy mocy lub do przedwzmacniacza w systemach zbudowanych na bazie wielu źródeł.
Podobnie jak wszystkie produkty Mark Levinsona, No. 512 został zaprojektowany w żmudnym procesie poszukiwania najwyższej jakości dźwięku, osiągającego nowy poziom realizmu.
Odkryj Na Nowo Swoją Kolejkę CD
Opierając się na tradycji najlepszych transportów, przetworników cyfrowo-analogowych i analogowych układów audio, inżynierowie Mark Levinsona wykreowali odtwarzacz, który przynosi nowe życie twojej kolekcji płyt CD. Zapierająca dech w piersiach przejrzystość i detaliczność odkrywa muzyczne bogactwo, jakiego nawet się nie spodziewałeś. Ponadto No. 512 oferuje najdoskonalsze odtwarzanie płyt SACD, dostarczających jeszcze większy zakres dynamiki i naturalność brzmienia. Tysiące dostępnych tytułów SACD pozwala audiofilom doświadczyć jeszcze większych muzycznych emocji.
Trzeba Być Na Czas!
Inżynierowie audio wiedzą, że jitter – efekt złej koordynacji czasowej składników sygnału cyfrowego – może mieć znaczący, degradujący wpływ na jakość dźwięku. W niektórych przypadkach, jitter może spowodować nawet słyszalne klikanie, natychmiast kończąc z iluzją naturalnego, żywego dźwięku. Nawet mniejsza zawartość jittera jest wyczuwalna, a jitter jest obecny do pewnego poziomu w każdym sygnale cyfrowym. Projektanci zwalczają go różnymi sposobami. W odtwarzaczu No. 512 inżynierowie Mark Levinsona wprowadzili specjalną technikę, zawierającą bufor (pamięć) i obwód DDS (Direct Digital Synthesis – bezpośredniej syntezy cyfrowej). Po odczytaniu z płyty i zdekodowaniu strumienia cyfrowych danych, jest on z transportu wysyłany do pamięci, w której zostaje tymczasowo przechowany. Obwód DDS dokładnie „przetaktowuje” sygnał wyjściowy z pamięci i w ten sposób jitter, jaki wprowadził sam transport, zostaje wyeliminowany, a pozostała część toru cyfrowego zostaje poddana taktowaniu z głównego zegara. W ten sposób tylko jeden zegar kontroluje sygnał cyfrowy w całym układzie i jitter zostaje zredukowany do absolutnego minimum.
Konwersja C/A
Krytycznym miejscem w projekcie każdego urządzenia cyfrowego jest konwersja cyfrowo-analogowa (C/A, D/A – Digital/Analog). W odtwarzaczu No. 512, ekstremalnie wysokiej jakości 24-bitowe przetworniki pracują w trybie różnicowym (zdublowanym) - w każdym kanale użyto nie jednego, ale dwóch przetworników C/A. To kosztowne rozwiązanie, ale dające znacząco wyższy odstęp od szumu i zakres dynamiki, pozwalając odkryć w muzyce więcej informacji. Ponadto przetworniki C/A wyposażono w funkcję odczytu sygnału DSD (Direct Stream Digital, zapisanego na płytach SACD) w formie natywnej, zapobiegając jakiejkolwiek jego degradacji, jaka musiałaby nastąpić, gdyby był on przerabiany na sygnał akceptowany przez zwykłe przetworniki C/A. Dzięki temu, wyjściowy sygnał analogowy jest znacznie bliższy oryginalnemu.
Detale Projektu
Aby zabezpieczyć czystość sygnału wyjściowego, No. 512 bazuje na dwóch zasilaczach z niezależnymi, wysokiej jakości, optymalizowanymi transformatorami toroidalnymi. Jeden zasilacz dedykowany jest układom cyfrowym, drugi - analogowym. Dysponując tak rozseparowanym zasilaniem, można skutecznie odizolować delikatne obwody analogowe od szumów i interferencji generowanych przez sekcję cyfrową. Inżynierowie Mark Levinsona zamknęli też płytkę z analogowymi obwodami wyjściowymi w specjalnej metalowej obudowie, a elementy wprowadzające najsilniejsze zakłócenia odsunęli tak daleko, jak to było możliwe. Sygnał analogowy dostępny jest na wyjściach zbalansowanych (gniazda XLR) i niezbalansowanych (gniazda RCA). Są również wyjścia cyfrowe – w formatach AES i S/PDIF, wysyłające sygnał PCM odczytany z płyt CD.
Szuflada wykonana jest z metalu, zapewniając komfort użytkowania i długowieczność.
Opcje Systemowe i Sterowania
No. 512 może być podłączony i zastosowany na różne sposoby. W klasycznym, rozwiniętym systemie, w którym funkcjonuje wiele urządzeń źródłowych, będzie tak jak one, wysyłał sygnał do przedwzmacniacza (albo do wzmacniacza zintegrowanego). W systemie, w którym będzie jedynym źródłem dźwięku, może zostać podłączony bezpośrednio do końcówek mocy, jako że dysponuje regulacją poziomu wyjściowego. Solidny pilot zdalnego sterowania daje dostęp do tej, jak i wszystkich innych funkcji. No.512 zawiera także szereg nowoczesnych opcji sterowania, w tym RS-232, Link2 i MLNet. Złącze RS232 jest kompatybilne z wieloma kontrolerami, takimi jak np. Crestron, a Link2 i MLNet pozwalają na komunikację z innymi urządzeniami Mark Levinsona.
Kolejny „Pierwszy” Levinson?
No. 512 to pierwsze źródło dźwięku wysokiej rozdzielczości, przygotowane przez Mark Levinsona. Otworzy świat wspaniałej dynamiki i naturalnego brzmienia z płyt SACD, ale też wydobędzie to, co najlepsze, z płyt CD. Na pewno dostarczy wspaniałych wrażeń muzycznych – w tej roli nie będzie jednak wcale pierwszym Levinsonem.